inwestycje.p.biznes-polska.pl
AAA

Spośród kilku tysięcy ogłoszeń, które codziennie dodajemy do naszego serwisu, umożliwiamy Państwu w sposób nieograniczony zapoznanie się z kilkoma z nich.

Kategoria ogłoszenia:przetarg zapytanie ofertowe - Polska
Data dodania oferty:2024-03-18
Przedmiot ogłoszenia:Wykonanie prac remontowo - konserwatorskich
Organizator:Parafia Rzymskokatolicka Św. Bartłomieja Apostoła w Stawiszynie
Adres: ul. Szkolna 10, 62-820 Stawiszyn
Województwo / powiat: wielkopolskie, pow. kaliski
Państwo: Polska
Telefon / fax:tel. 62 7528004
E-mail:
Opis:WYKONANIE PRAC KONSERWATORSKICH
Nazwa zamówienia:
,,Prace remontowo - konserwatorskie przy zabytku kościoła parafialnego pw. Św. Bartłomieja Ap, w Stawiszynie"
II. Cel zamówienia
1. Celem zamówienia jest wykonanie prac remontowo - konserwatorskich przy zabytku kościoła parafialnego pw. Św. Ap. w Stawiszynie.
2. Zamówienie jest współfinansowane ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
W związku z zakwalifikowaniem inwestycji do otrzymania Promesy inwestycyjnej (dalej: Promesa) ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków i uzyskaniem
Wstępnej Promesy (Wstępna Promesa nr RPOZ/2022/1107/PolskiLad) dla postępowania i realizacji mają zastosowanie zapisy wynikające z ww. programu, w tym dotyczące płatności i zapewnienia finansowania inwestycji przez Wykonawcę na czas poprzedzający wypłaty z Promesy na zasadach określonych Promesie i Regulaminie do w/w programu.
III. Sposób udzielania zamówienia
1. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie otwartym z zachowaniem
zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców.
2. Zamawiający nie jest zobowiązany do stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września
2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.), zwanej dalej
ustawą Pzp.
3. Do czynności podejmowanych przez Zamawiającego i Wykonawców w postępowaniu
o udzielenie zamówienia stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia
1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2022 r. poz. 1360 ze zm.).
4. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w języku polskim.
5. Wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia następuje z dniem opublikowania
ogłoszenia na stronie internetowej Gminy i Miasta Stawiszyn (http://stawiszyn.pl/).
IV. Przedmiot zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac remontowo- konserwatorskich przy zabytku kościoła parafialnego pw. Św. Bartłomieja Ap. w Stawiszynie, w zakres których wchodzą:
Konserwacja polichromii - ściany, sklepienie: Inwentaryzacja fotograficzna; Usunięcie powłok farb emulsyjnych, w zależności od wyników prób - mechanicznie, chemicznie; usunięcie gipsowych, cementowych łat i uzupełnień; odsłonięcie żeber z nawarstwień tynku, konserwacja cegły w systemie RM Remmers, uzupełnianie spoin, hydrofobizacja cegły; Podklejenie złuszczeń polichromii roztworem Primalu AC33; uzupełnienie ubytków tynku wapienną zaprawą mineralną np. KEIM Kalkputz-Grob lub zaprawa tradycyjną przygotowaną w oparciu o wapno dołowane 3:1 z piaskiem płukanym; uzupełnienie, rekonstrukcja polichromii ścian i sklepień kościoła z zastosowaniem farb krzemianowych systemu KEIM (np. Soldalit) przy dużych powierzchniach i pigmentami spoiwie Primal w elementach dekoracyjnych; Przy fragmentach malowanych farbą olejną retusze wykona się farbą olejną.
Konserwacja żelaznych drzwi: usunięcie przemalowań chemicznie; naprawa mocowań płatów blachy; przegląd mechanizmu zamka; czernienie blachy; zabezpieczenie powierzchni blachy pastą kowalską na bazie wosku mikrokrystalicznego i grafitu.
2. Zamawiający informuje, że posiada pozwolenie nr 806/2023/A Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w sprawie pozwolenia na prowadzanie prac konserwatorskich ścian i sklepienia prezbiterium oraz żelaznych drzwi gotyckich wewnątrz kościoła parafialnego pw. Św. Bartłomieja Apostoła. Decyzja stanowi załącznik nr 2 do zapytania.
Miejsce i termin składania ofert: XII. Termin, miejsce i sposób składania ofert oraz dalsze czynności w postępowaniu
1. Ofertę należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 19 kwietnia 2024r
do godz. 10:00 w następujący sposób:
1) w postaci papierowej dostarczyć do siedziby Zamawiającego (w Biurze parafialnym
w godz.ch jego otwarcia) lub przesłać pocztą kurierską albo za pośrednictwem
operatora świadczącego usługi pocztowe na adres Zamawiającego, przy czym zaleca
się, aby oferta złożona była w zamkniętej kopercie z dopiskiem: Oferta - zapytanie ofertowe ,,Prace remontowo - konserwatorskie przy zabytku kościoła parafialnego pw. Św. Bartłomieja Ap, w Stawiszynie"
lub
2) w postaci elektronicznej w formie skanu (w formacie danych .pdf, a w przypadku
konieczności kompresji danych z wykorzystaniem jednego z rozszerzeń: .zip, lub .7Z.)
przesłać za pomocą poczty elektronicznej na adres: e-mail: ksjakubpiotrowski@wp.pl
przyczyn w temacie wiadomości należ y podać: Oferta - zapytanie ofertowe ,,Prace remontowo - konserwatorskie przy zabytku kościoła parafialnego pw. Św. Ap. w Stawiszynie"
Termin składania:2024-04-19
Miejsce i termin realizacji:VI. Termin wykonania zamówienia
Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia został zrealizowany w terminie: do 4 miesięcy od podpisania umowy
Wymagania:3. Jeżeli w jakiekolwiek części zapytania ofertowego lub w jego załącznikach wskazano
znaki towarowe, patenty lub miejsce pochodzenia materiałów, to należy przyjąć, że są one
uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i mają na celu jedynie wskazanie wymagań
w zakresie jakości i parametrów technicznych tych materiałów, z uwagi na brak innych
dostatecznie dokładnych określeń, które pozwalałby opisać przedmiot zamówienia
w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. W każdy takim przypadku Zamawiający
dopuszcza zastosowania materiałów równoważnych, przez co należy rozumieć materiały
zapewniające osiągnięcie efektu na poziomie jakości co najmniej takim jak materiały
wskazane w opisie przedmiotu zamówienia.
4. Zamawiający wymaga wykonania zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, a także z obowiązującymi przepisami, normami oraz zasadami wiedzy technicznej.
5. Istotne informacje na temat realizacji zamówienia:
1) Przedmiot zamówienia realizowany będzie w czynnym kościele - Wykonawca
zobowiązany będzie do realizacji zamówienia w sposób uwzględniający specyfikę
i warunki działania Zamawiającego, w szczególności do:
a) prowadzenia prac w sposób uwzględniając porządek nabożeństw, uroczystości
religijnych, świąt kościelnych itp.,
b) dołożenia wszelkich starań zmierzających do minimalizacji zakurzenia
i zabrudzenia wnętrza kościoła poprzez odpowiednie osłonięcie i zabezpieczenie
miejsca prowadzenia prac,
c) zapewnienia czystość w miejscu odprawiania nabożeństwa.
2) Wykonawca odpowiedzialny będzie za obiekty zabytkowe znajdujące się w sąsiedztwie
prowadzonych prac.
3) W przypadku prowadzenia przez Zamawiającego równolegle z przedmiotem
zamówienia innych prac, w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie do współdziałania z Zamawiającym w zakresie niezbędnym do koordynowania działań oraz unikania lub usunięcia kolizji.
6. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca realizacji prac
stanowiących przedmiot zamówienia, po uprzednim umówieniu terminu wizyty
z Zamawiającym.
7. Zamawiający dopuszcza wykonywanie prac będących przedmiotem zamówienia w pracowni Wykonawcy. Przekazanie obiektów zabytkowych do pracowni Wykonawcy nastąpi na podstawie protokołu zdawczo- odbiorczego.

V. Termin związania ofertą
1. Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą
rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
2. Wykonawca może samodzielnie przedłużyć termin związania ofertą o oznaczony okres,
na czas niezbędny do wyboru najkorzystniejszej oferty.
3. W przypadku, gdy wybór najkorzystniejszej oferty nie nastąpi przed upływem terminu
związania ofertą, Zamawiający przed upływem terminu związania ofertą zwróci się do
Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o wskazany przez niego
okres, nie dłuższy jednak niż 30 dni.
4. Przedłużenie terminu związania ofertą, o którym mowa w ust. 3, wymaga złożenia przez
Wykonawcę pisemnego oświadczenia o wyrażeniu zgody na przedłużenie terminu
związania ofertą. Brak zgody Wykonawcy na przedłużenie terminu związania ofertą będzie
skutkować odrzuceniem oferty Wykonawcy.
VII. Informacje o wykluczeniu
1. Z niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, który
powiązany jest osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub
osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami
upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami
wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przeprowadzeniem
procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
1) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
2) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji;
3) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta,
pełnomocnika;
4) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa
w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia
w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
2. Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. 2023 poz. 1497), z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593, z późn. zm.7)) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 i 295) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3.
VIII. Warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz opis sposobu
dokonywania oceny ich spełnienia
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki
dotyczące:
1) posiadania doświadczenia - Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie
ostatnich 5 lat, licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał z należytą
starannością co najmniej dwie prace konserwatorskie lub restauratorskie, o wartości co najmniej 300 000,00 zł brutto (słownie: trzysta tysięcy złotych) każda, przy obiektach wpisanych do rejestru zabytków ruchomych;
2) dysponowania osobami, które zostaną skierowane przez Wykonawcę do realizacji
zamówienia - Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że skieruje do realizacji
zamówienia zespół kluczowego personelu, składający się z co najmniej jednej osoby, posiadającej kwalifikacje zawodowe, o których mowa w art. 37 a ust. 1 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022 r. poz. 840).
IX. Wykaz oświadczeń i dokumentów wymaganych od Wykonawcy, celem potwierdzenia
spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia
Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku
podstaw wykluczenia powinien złożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty:
1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, w tym o braku powiązań
osobowych lub kapitałowych z Zamawiającym (sporządzone z wykorzystaniem wzoru
stanowiącego załącznik nr 4 do zapytania ofertowego);
2) wykaz prac konserwatorskich (sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do zapytania ofertowego) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających wymaganiom określonym
w rozdziale VIII ust. 1 pkt 1 zapytania ofertowego, wraz z podaniem ich wartości,
przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane.
Uwagi:
? W wykazie należy podać informacje o wykonanych pracach z taką szczegółowością,
która umożliwi Zamawiającemu w sposób jednoznaczny ocenić, czy Wykonawca
spełnia warunek udziału w postępowaniu określony w rozdziale VIII ust. 1 pkt 1
zapytania ofertowego.
? Do przeliczenia na PLN wartości wskazanych w dokumentach złożonych przez
Wykonawców na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu,
wyrażonych w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs waluty
obcej publikowany przez Narodowy Bank Polski z dnia wszczęcia postępowania lub w kolejnym dniu, jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia Narodowy Bank Polski nie ogłosił średnich kursów walut.
3) wykaz osób (załącznik nr 6 do zapytania ofertowego), skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, obejmujący co najmniej osoby spełniające wymagania określone w rozdziale VIII ust. 1 pkt 2 zapytania ofertowego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
Uwagi:
? W wykazie należy podać informacje o kwalifikacjach zawodowych, doświadczeniu
i wykształceniu wymienionych osób z taką szczegółowością, która umożliwi
Zamawiającemu w sposób jednoznaczny ocenić, czy Wykonawca spełnia warunek
udziału w postępowaniu określony w rozdziale VIII ust. 1 pkt 2 zapytania ofertowego.
XI. Opis sposobu obliczenia ceny oferty
1. Cena brutto za wykonanie zamówienia ma charakter ryczałtowy i musi obejmować
wszystkie koszty związane z wykonaniem zamówienia w pełnym zakresie
z uwzględnieniem ewentualnego ryzyka związanego z wynagrodzeniem ryczałtowym.
2. Cena oferty brutto musi zawierać wszystkie koszty niezbędne do zrealizowania
zamówienia, zarówno te wynikające wprost z opisu przedmiotu zamówienia, jak również
w nim nie ujęte, a bez których nie można wykonać przedmiotu zamówienia w sposób
należyty.
3. Podstawą odbioru i rozliczenia przedmiotu zamówienia jest zakres wynikający z opisu
przedmiotu zamówienia (tj. z projektu budowalnego).
4. Cena oferty brutto (wraz z podatkiem VAT) podana w Formularzu ofertowym musi być
wyrażona w złotych polskich (PLN), cyfrowo i słownie.
5. Do obliczenia ceny oferty brutto (z VAT), Wykonawcy powinni zastosować stawkę
podatku VAT od towarów i usług, zgodną z obowiązującymi przepisami.
6. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w walucie PLN.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości rozliczenia z Wykonawcą w walutach obcych.
XII. Opis sposobu przygotowania oferty
1. Ofertę należy przygotować z wykorzystaniem Formularza ofertowego, którego wzór
określony został w załączniku nr 3 do zapytania ofertowego.
2. Do oferty należy złączyć:
1) oświadczenia i dokumenty wymienione w rozdziale IX zapytania ofertowego;
2) pełnomocnictwo dla osoby /osób podpisujących ofertę (jeżeli dotyczy);
3. Oferta oraz pozostałe oświadczenia i dokumenty, dla których Zamawiający określił wzory
w formie formularzy, będących załącznikami do zapytania ofertowego, winny być
sporządzone zgodnie z tymi wzorami, co do treści oraz opisu kolumn i wierszy.
4. Ofertę sporządza się w języku polskim, czytelną techniką oraz musi być podpisana przez
osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy i zaciągania zobowiązań
w wysokości odpowiadającej cenie ofertowej brutto.
5. Zamawiający zaleca, aby podpis/y złożony/e na Formularzu ofertowym oraz pozostałych
dokumentach składanych wraz z ofertą umożliwił/y identyfikację osoby/osób, która/e
go złożyła/y, np. podpis będzie uzupełniony pieczęcią imienną.
6. W przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii
dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym)
Wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub kopii
poświadczonej przez osobę/osoby uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy.
7. Dokumenty lub oświadczenia składane są w oryginale lub kopii poświadczonej
za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
8. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z poświadczonym przez
Wykonawcę tłumaczeniem na język polski.
9. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, która musi obejmować całość przedmiotu
zamówienia. Złożenie większej liczby ofert spowoduje odrzucenie wszystkich ofert
złożonych przez danego Wykonawcę.
10. Treść złożonej oferty musi odpowiadać treści zapytania ofertowego.
11. Zaleca się, aby każda zapisana strona oferty była ponumerowana kolejnymi numerami.
12. Poprawki powinny być umieszczone czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby/osób
podpisującej/ych ofertę.
2. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania terminu składania ofert ma data i godzina
wpływu oferty do Zamawiającego.
3. Oferta złożona po upływie terminu składania ofert podlega odrzuceniu.
4. Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją
ofertę.
5. W toku badania ofert Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy nie złożyli wymaganych
przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnienie
warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, lub złożone
oświadczenia lub dokumenty będą niekompletne, zawierać będą błędy lub będą budzić
wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia
lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich
złożenia, uzupełnienia, poprawienia lub udzielenia wyjaśnień, oferta Wykonawcy podlegać
będzie odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na
wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnienie
przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu nie później niż w dniu, w którym
upłynął termin składania ofert.
6. Jeżeli Wykonawca wraz z ofertą nie złoży wymaganych pełnomocnictw albo złoży wadliwe
pełnomocnictwa, Zamawiający jednokrotnie wezwie do ich złożenia w terminie przez
siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo
konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
7. W toku badania ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących
treści złożonych ofert. Złożone przez Wykonawcę wyjaśnienia nie mogą prowadzić do
zmiany treści oferty, z zastrzeżeniem przypadków wymienionych w ust. 8 niniejszego
rozdziału.
8. Zamawiający poprawia w ofercie:
1) oczywiste omyłki pisarskie;
2) oczywiste omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych
dokonanych poprawek;
3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z zapytaniem ofertowym, niepowodujące
istotnych zmian w treści oferty
- niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
W przypadku poprawienia omyłki, o której mowa w pkt 3, Zamawiający wyznaczy
Wykonawcy odpowiedni termin na wyrażenie zgody na poprawienie w ofercie omyłki lub
zakwestionowanie jej poprawienia. Brak odpowiedzi w wyznaczonym terminie uznaje się
za wyrażenie zgody na poprawienie omyłki.
9. Zamawiający informuje, że jeżeli zaoferowana cena lub jej istotne części składowe, będą
wydać się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia lub budzić będą
wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie
z wymaganiami określonymi w zapytaniu ofertowym lub wynikającymi z odrębnych
przepisów, w szczególności w przypadku, gdy cena oferty będzie niższa o co najmniej 30%
od wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej
przed wszczęciem postępowania lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych
ofert, Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy o udzielenie wyjaśnień, w tym
złożenia dowodów w zakresie wyliczenia ceny lub jej istotnych części składowych.
Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny spoczywa na Wykonawcy.
10. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:
1) została złożona po upływie terminu składania ofert;
2) została złożona przez Wykonawcę:
a) podlegającego wykluczeniu z postępowania lub
b) niespełniającego warunków udziału w postępowaniu;
3) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów;
4) jej treść jest niezgodna z treścią zapytania ofertowego;
5) nie została sporządzona lub przekazana w sposób zgodny z wymaganiami technicznymi
lub organizacyjnymi sporządzania lub przekazywania ofert określonymi przez
Zamawiającego;
6) została złożona w warunkach czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów
o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
7) Wykonawca nie udzielił wyjaśnień, nie przedłożył dowodów lub dokonana przez
Zamawiającego ocena wyjaśnień wraz ze złożonymi dowodami potwierdza, że oferta
zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;
8) Wykonawca w wyznaczonym terminie zakwestionował poprawienie omyłki, o której
mowa w ust. 8 pkt. 3 niniejszego rozdziału;
9) zawiera błędy w obliczeniu ceny lub omyłki, których nie można poprawić w myśl
postanowień ust. 8 niniejszego rozdziału;
10) Wykonawca nie wyraził zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.
11. Po dokonaniu badania złożonych ofert pod względem zgodności z wymaganiami zapytania
ofertowego, Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej zgodnie z przyjętymi
kryteriami oceny ofert.
12. Informacja o wyborze oferty najkorzystniejszej zostanie przekazana Wykonawcom, którzy
złożyli oferty oraz upubliczniona na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
13. Zamawiający unieważni postępowanie w przypadku, gdy:
1) nie złożono żadnej oferty;
2) wszystkie złożone ofert podlegały odrzuceniu;
3) cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza
przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć
tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty;
4) wystąpi istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub
wykonanie zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego, czego nie można było
wcześniej przewidzieć;
5) środki finansowe, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie
zamówienia, nie zostaną mu przyznane;
6) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą, w szczególności, gdy
umowa w sprawie zamówienia może zostać uznana za nieważną na podstawie odrębnych przepisów.
14. O unieważnieniu postępowania Zamawiający poinformuje równocześnie wszystkich
Wykonawców, którzy:
1) ubiegali się o udzielenie zamówienia - w przypadku unieważnienia postępowania przed
upływem terminu składania ofert;
2) złożyli oferty - w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu
składania ofert.
15. Informacja o unieważnieniu postępowania zostanie upubliczniona na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
XIV. Opis sposobu porozumiewania się z Zamawiającym
1. Zamawiający lub Wykonawca przekazując oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz
informacje przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (poczty elektronicznej), na
żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
2. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje przekazywane przez Wykonawcę
drogą elektroniczną winny być kierowane na adres: ksjakubpiotrowski@wp.pl
3. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści
zawartych w zapytaniu ofertowym i jego załącznikach. Pytania należy kierować drogą
elektroniczną na adres ksjakubpiotrowski@wp.pl
4. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie
treści zapytania ofertowego wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia,
w którym upływa połowa terminu składania ofert.
5. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie zapytania ofertowego wpłynie po upływie terminu, o którym
mowa w ust. 5 lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień
albo pozostawić wniosek bez rozpatrzenia.
6. Upublicznienie odpowiedzi na pytania Wykonawców nastąpi poprzez ich
na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
7. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku,
o którym mowa w ust. 5.
8. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszego zapytania ofertowego, a treścią
udzielonych odpowiedzi jako obowiązującą należy przyjąć treść pisma zawierającego
późniejsze oświadczenie Zamawiającego.
XV. Informacje o formalnościach jakie powinny zostać dopełnione w celu zawarcia umowy
1. Zamawiający powiadomi wybranego Wykonawcę o miejscu i terminie zawarcia umowy.
Zawarcie umowy nastąpi wg wzoru Zamawiającego, stanowiącego załącznik do zapytania.
2. W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie
zamówienia przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Z treści tej
umowy powinno w szczególności wynikać: zasady współdziałania, zakres
współuczestnictwa i podział obowiązków Wykonawców w realizacji przedmiotu
zamówienia oraz sposób rozliczania za wykonane zamówienie. Umowa regulująca
współpracę Wykonawców, którzy złożyli wspólną ofertę, należy przedłożyć w formie
oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do
reprezentowania Wykonawców lub kopii poświadczonej notarialnie.
3. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zobowiązany jest przed zawarciem umowy
w sprawie zamówienia przedłożyć Zamawiającemu:
1) dokumenty (w formie kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez
Wykonawcę) potwierdzające, że osoby, które Wykonawca skieruje do realizacji
zamówienia (wymienione w wykazie osób załączonym do oferty) posiadają
kwalifikacje zawodowe, wykształcenie i doświadczenie wymagane postanowieniami
rozdziału VIII ust. 1 pkt 2 zapytania ofertowego;
2) szczegółową wycenę prac konserwatorskich stanowiących przedmiot zamówienia,
4. Jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, opóźni się w wykonywaniu
którejkolwiek z czynności określonych w niniejszym rozdziale, Zamawiający jednokrotnie
wezwie pisemnie Wykonawcę do wykonania tych czynności w zakreślonym terminie.
W przypadku bezskutecznego upływu tego terminu Zamawiający uzna, że Wykonawca
odstępuje od zawarcia umowy.
5. W przypadku, gdy wybrany Wykonawca odstąpi od zawarcia umowy z Zamawiającym,
Zamawiający zawiera umowę z kolejnym Wykonawcą, który w postępowaniu uzyskał
kolejną najwyższą liczbę punktów, chyba, że zachodzą przesłanki unieważnienia
postępowania, o których mowa w rozdziale XIII ust. 13 zapytania ofertowego.
XVII. Pozostałe informacje
1. Skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z przepisami prawa oraz nie może naruszać integralności dokumentacji z postępowania.
2. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne
względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
3. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów związanych z przygotowaniem i złożeniem
ofert.
4. Zamawiający nie przewiduje możliwość udzielenia wybranemu w niniejszym
postępowaniu Wykonawcy zamówień uzupełniających polegających na powtórzeniu
podobnych prac konserwatorsko-restauratorskich.
5. W postępowaniu Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.
6. W niniejszym postępowaniu Wykonawcy nie przysługują środki ochrony prawnej
określone w przepisach ustawy - Prawo zamówień publicznych.
7. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niedokonania wyboru oferty (anulowania
postępowania), bez podania przyczyny.
8. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym zapytaniu ofertowym mają zastosowanie
przepisy Kodeksu cywilnego oraz postanowienia Wytycznych.
Uwagi:X. Kryteria oceny ofert, informacja o wagach procentowych (punktowych) przypisanych
do poszczególnych kryteriów oraz opis sposobu przyznawania punktacji za spełnienie
danego kryterium oceny ofert.
Cena oferty brutto - 100 %
XVI. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych w postępowaniu o udzielenie
zamówienia
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja
2016 r., str. 1), dalej ,,RODO", Zamawiający informuje, co następuje:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Parafia Rzymskokatolicka
Św. Bartłomieja Apostoła w Stawiszynie, ul. Szkolna 10, 62-820 Stawiszyn
reprezentowana przez Proboszcza Parafii - ks. Jakuba Piotrowskiego
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO - jest
to niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze; celem
przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest udzielenie i realizacja zamówienia,
którego przedmiotem są jest zadanie pn.: ,,Prace remontowo - konserwatorskie przy zabytku kościoła parafialnego pw. Św. Bartłomieja Ap, w Stawiszynie" współfinansowanego ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty upoważnione na mocy
przepisów prawa;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu,
o którym mowa w pkt 3, z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych
w przepisach odrębnych, w tym przepisów archiwalnych;
6) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, w tym profilowaniu, stosowanie do art. 22 RODO;
7) posiada Pani/Pan:
? na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana
dotyczących,
? na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych,
? na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia
przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art.
18 ust. 2 RODO2;
8) realizacja praw, o których mowa w punkcie 7 , możliwa jest za pośrednictwem adresu
e-mail: j.borucki@onet.pl lub przesyłając żądanie na adres siedziby
Administratora;
9) przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana
dotyczących, narusza przepisy RODO;
10) nie przysługuje Pani/Panu:
? w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
? prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
? na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych,
gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit.
c RODO.
Kontakt:9. Osobą upoważnioną do kontaktów z Wykonawcami jest Proboszcz Parafii - ks. Jakub Piotrowski tel. 627528004; e-mail: ksjakubpiotrowski@wp.pl w godzinach otwarcia Biura: Pn. - Pt. 16:00 - 17:00
Źródło: Internet i własne
Załączniki: